Tak fordi du har valgt Tanzania Specialist B.V. som din pålidelige rejsepartner. Vi er dedikerede til at tilbyde dig enestående rejseoplevelser og sikre, at din rejse forløber så gnidningsfrit og behageligt som muligt. Før du foretager en booking hos os, er det vigtigt, at du omhyggeligt læser og forstår følgende vilkår og betingelser, som regulerer vores ydelser. Vi står naturligvis til rådighed, hvis du har spørgsmål.
Ved alle bookede rejser gælder både de supplerende vilkår og betingelser fra Tanzania Specialist B.V. samt ANVR’s rejsebetingelser (du kan læse sidstnævnte her). Uanset hvilket årstal der måtte være angivet i ANVR’s rejsebetingelser, gælder de generelt for alle rejser booket hos os – uanset hvilket år rejsen finder sted.
Tanzania Specialist B.V.’s egne vilkår og betingelser har forrang i alle tilfælde, medmindre andet er specifikt angivet.
Tanzania Specialist B.V. er registreret i Holland hos handelskammeret under nummer 65050401.
De vilkår og betingelser, der er beskrevet nedenfor, gælder specifikt for de ydelser, som Tanzania Specialist B.V. (i det følgende benævnt “Tanzania Specialist”, “TS”, “vi” og “os”) leverer til dig som kunde (i det følgende benævnt “kunde”, “rejsende” og “du”, herunder både den hovedansvarlige for bookingen og øvrige deltagere i rejseselskabet). De gælder også for brugen af vores hjemmeside, sociale mediekanaler, mobilapplikationen “Africa Safari App” og onlineportaler.
Disse vilkår og betingelser har forrang frem for eventuelt modstridende vilkår fra eksterne parter, herunder ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), hvis betingelser også er gældende for alle rejser, vi arrangerer.
Vi forpligter os til at beskytte dit privatliv og behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Ved at bruge vores hjemmeside og kontakte os via de angivne kanaler, giver du samtykke til indsamling, brug og videregivelse af dine personoplysninger som beskrevet i vores privatlivspolitik.
Vi forbeholder os retten til at ændre og/eller opdatere vores vilkår og betingelser til enhver tid. Eventuelle ændringer træder i kraft med det samme ved offentliggørelse på vores hjemmeside. Ved fortsat brug af vores hjemmeside efter sådanne ændringer accepterer du at være bundet af de ændrede vilkår. Hvis vi reviderer vores vilkår og betingelser, vil kunder, der allerede har foretaget en booking, modtage en e-mail herom. De reviderede vilkår og betingelser vil automatisk være gældende fra dette tidspunkt, medmindre kunden skriftligt gør indsigelse inden for to uger.
Indhold, logoer, varemærker og anden intellektuel ejendom på vores hjemmeside tilhører Tanzania Specialist B.V. eller benyttes med licens, og er beskyttet af gældende lovgivning om immaterielle rettigheder. Du må ikke anvende, reproducere, ændre, distribuere eller vise nogen del af vores immaterielle ejendom uden forudgående skriftligt samtykke fra os.
Alle priser, der er offentliggjort på www.tanzaniaspecialist.dk, er angivet pr. person (medmindre andet er angivet) og oplyst i amerikanske dollars (USD$) og euro (EUR€). Udgifter til pas eller visum, grænseafgifter (hvis relevant), drikkepenge til guide, chauffør og hotelpersonale, forsikringer, ekstra udflugter eller personlige udgifter er ikke inkluderet i rejseplanens pris. Eventuelle børnerabatter eller højsæsonstillæg er heller ikke inkluderet. Alle priser på hjemmesiden skal betragtes som vejledende. Tanzania Specialist kan ikke holdes ansvarlig for ændringer eller prisfejl. Tanzania Specialist oplyser de faktiske priser i sine tilbud. Tilbuddene er gyldige i 3 uger, og eventuelle ændringer i perioden kan medføre prisændringer på hele rejsen.
Forhold, der kan medføre tillæg, inkluderer – men er ikke begrænset til – stigninger i transportomkostninger (f.eks. brændstof, ruteflybilletter og andre flyrelaterede tillæg, skatter eller afgifter for tjenester som landingsafgifter, eller afgifter ved på- og afstigning i havne eller lufthavne), forhøjelser af parkgebyrer, naturreservatgebyrer eller koncessionsafgifter samt ændringer i valutakurser, som er relevante for rejsens pris. Prisen på din rejseplan er baseret på kendte omkostninger på det tidspunkt, hvor rejseplanen blev udstedt.
Fra det tidspunkt, hvor aftalen om pakkerejsen er indgået og frem til 20 dage før rejsens begyndelse, forbeholder Tanzania Specialist sig retten til at opkræve et tillæg, hvis der er sket ændringer i omkostningerne siden udstedelsen af rejseplanen. Hvis tillægget overstiger 10 % af den samlede pris for rejsen, har du ret til at annullere rejsen og få fuld refusion af alle betalte beløb.
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer og rette fejl i annoncerede priser på ethvert tidspunkt før rejsen er bekræftet. Vi vil informere dig om eventuelle fejl, vi er bekendt med, samt om den gældende pris på bookingtidspunktet.
Kunder skal være opmærksomme på, at forholdene i visse afrikanske lande ikke er de samme som i mere udviklede lande. Der er altid mulighed for uanmeldte og pludselige ændringer i statsregulerede gebyrer og skatter, såsom nationalparkgebyrer og lignende. Tanzania Specialist forbeholder sig retten til at viderefakturere disse lokale gebyrer/skatter til kunden.
Når en kunde anmoder om et tilbud via vores hjemmeside, sender vi hurtigst muligt en detaljeret rejseplan til deres e-mailadresse. Denne rejseplan beskriver de destinationer, kunden vil besøge, de aktiviteter, der er inkluderet, samt de overnatningssteder, der indgår, så kunden får et klart overblik over, hvad de kan forvente.
Herefter skal kunden enten bekræfte, at de accepterer den foreslåede rejseplan, eller komme med ønsker til ændringer.
De safariydelser, der er aftalt med kunden i denne proces, vil blive leveret med omhu – medmindre uforudsete omstændigheder som vejspærringer, dårligt vejr eller sikkerhedsmæssige bekymringer nødvendiggør ændringer eller afbrydelse af programmet (se afsnit 5.3.2 og 6.2).
Betalinger kan foretages via bankoverførsel, betalings- eller kreditkort samt andre direkte kortbetalinger.
Når kunden har accepteret et tilbud, modtager de en faktura med alle detaljer. Vi kræver, at 50 % af rejsens pris betales inden for 10 dage efter modtagelsen af fakturaen, og 100 % forudbetaling, hvis bookingen foretages mindre end 61 dage før afrejse. Vi kan ikke garantere reservationen, hvis depositum eller det fulde beløb ikke modtages rettidigt.
Ved køb af internationale flybilletter gennem os kræves 100 % forudbetaling inden for den angivne frist for reservationen.
I alle tilfælde skal den fulde betaling være gennemført senest 61 dage før afrejse. Hvis dette ikke sker, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen og opkræve de gældende afbestillingsomkostninger (se afsnit 5.3.1). Aftalen anses i så fald for automatisk ophævet, og du vil modtage besked forinden. I sådanne tilfælde påtager vi os intet ansvar, og annulleringen sker uden erstatning fra vores side. Den person, der foretager bookingen, er ansvarlig for betaling på vegne af hele gruppen, og alle deltagere accepterer betingelserne. Den primære booker hæfter personligt for alle forpligtelser i henhold til aftalen.
Deadline for last-minute rejser
Ved rejser, der bookes mindre end 61 dage før afrejse, skal hele beløbet betales senest to dage efter fakturaens afsendelse – uanset den standardfrist på 10 dage, som måtte være angivet på fakturaen. Hvis betalingen udebliver, anses kunden for at være i juridisk misligholdelse, og TS kan straks ophæve aftalen.
Alle betalinger til os er sikret via SGR, da Tanzania Specialist er et fuldt akkrediteret og registreret medlem af den hollandske rejsegarantifond SGR (medlemsnummer: 3700). Du kan læse mere om dette certifikat her.
Som et hollandsk selskab er vi ikke medlem af eksempelvis ATOL, men SGR tilbyder samme garanti. Når du foretager en betaling, er den således dækket af SGR.
Hvis du vælger at annullere din rejse – helt eller delvist – vil Tanzania Specialist opkræve afbestillingsgebyrer som beskrevet nedenfor. Det gælder dog ikke, hvis rejsen annulleres af dig som følge af: manglende accept af en væsentlig ændring i rejseplanen, eller uundgåelige og uforudsigelige omstændigheder på destinationen, som i væsentlig grad påvirker rejsens gennemførelse.
I sådanne tilfælde vil Tanzania Specialist ikke opkræve afbestillingsgebyr, såfremt vi vurderer, at omstændighederne berettiger til det.
For de rejser, vi tilbyder til Sydafrika gælder også vilkår og betingelser fra vores biludlejningsleverandør. Alt, hvad der er angivet i dette dokument, vedrører udelukkende leje af udlejningsbilen og under ingen omstændigheder selve rejsen.
5.3.2 Afbestilling fra Tanzania Specialist (TS)
Selvom vi altid bestræber os på at undgå at aflyse rejser, forbeholder vi os retten til at annullere din rejse af følgende årsager og inden for nedenstående frister:
Årsager:
Frister:
Deadline for last-minute rejser
Ved rejser, der bookes mindre end 61 dage før afrejse, gælder, at hele beløbet skal betales inden for to dage efter fakturaens afsendelse – uanset den almindelige frist på 10 dage. Hvis betaling udebliver, anses kunden for at være i juridisk misligholdelse, og TS kan straks ophæve aftalen.
Vi forbeholder os også retten til at afbryde en rejse undervejs, hvis du overtræder lokale love eller regler for ture, transport eller indkvartering.
Vi påtager os intet ansvar for manglende eller forsinket opfyldelse af vores kontraktlige forpligtelser, hvis dette skyldes din manglende overholdelse af gældende love og regler. Hvis du overtræder reglerne, begår en ulovlig handling, eller hvis vi med rimelighed vurderer, at din adfærd udgør en fare eller væsentlig gene for andre, kan TS ophæve din rejse uden ansvar og uden krav på kompensation for ubrugte ydelser eller afholdte omkostninger.
Vi påtager os desuden intet ansvar, hvis vores forpligtelser forhindres eller påvirkes af force majeure (se afsnit 15.1). I tilfælde af force majeure refunderes ingen beløb – medmindre vi får penge tilbage fra vores leverandører, som i så fald vil blive videreført til dig. Du er ikke berettiget til yderligere kompensation i sådanne tilfælde.
Vi forbeholder os retten til at annullere en bekræftet rejse, hvis du ikke overholder disse betingelser.
Når din booking er bekræftet, og du efterfølgende ønsker at rette fejl, ændre i din rejseplan, ankomstdato eller udskifte en deltager, vil vi gøre vores bedste for at imødekomme dine ønsker – under forudsætning af nedenstående vilkår og tilgængelighed.
Fejl i reservationen: Læs venligst din bekræftelsesmail, faktura, billetter og øvrig dokumentation grundigt igennem, så snart du modtager det. Hvis du opdager fejl, der kræver rettelse (fx stavefejl i navn), skal du give os besked inden for 10 dage for at undgå gebyrer. Efter de 10 dage pålægges et ændringsgebyr på $125 eller €125. Vær opmærksom på, at ændringer i internationale flybilletter altid medfører ekstra gebyrer – uanset hvornår og hvorfor ændringen sker.
Ændringer mere end 61 dage før afrejse:
Rejseplanens rute, aktiviteter og overnatning: Hvis der er mere end 61 dage til afrejse, og 50 % af rejsens pris allerede er betalt, kan du anmode om at ændre aktiviteter, overnatningssteder og ruten i rejseplanen. Dette vil betragtes som en afbestilling af den oprindelige ydelse (jf. afsnit 5.3.1), og du vil skulle betale for de nye ydelser samt et administrativt gebyr på $150 eller €150 pr. ændringsanmodning.
Ankomstdato: Du kan ændre din ankomstdato til en senere dato – inden for en periode på maksimalt 12 månederefter den oprindelige dato. Dette er kun muligt, hvis det meddeles mere end 61 dage før oprindelig afrejse, og kun én gang. Desuden skal 50 % af rejsens pris være betalt.
Hvis én eller flere tjenester ikke er tilgængelige på de nye datoer, skal du betale for de tjenester, du ønsker at erstatte dem med. Hvis alle tjenester er tilgængelige, overføres din oprindelige betaling til den ændrede rejse. Bemærk dog, at nogle leverandører ikke tilbyder ombooking, og at en ændring derfor kan betragtes som en annullering af den oprindelige booking – og evt. omkostninger vil blive videreført til dig. I begge tilfælde pålægges et administrativt gebyr på $200 eller €200. Bemærk: Hvis du har booket dine internationale flybilletter gennem os, vil de nye rejsedatoer afhænge af tilgængelighed, og prisændringer vil blive viderefaktureret til dig.
Vi kan ikke foretage ændringer i den bekræftede rejseplan inden for 61 dage før afrejse (inkl. dag 61), og enhver sådan anmodning vil blive betragtet som en afbestilling og være underlagt gebyrer som anført i afsnit 5.3.1.
Ændringer op til 7 dage før afrejse:
Udskiftning af deltager: Du kan anmode om at udskifte en rejsedeltager med en anden person, hvis følgende betingelser er opfyldt:
Anmodningen sendes senest 7 kalenderdage før afrejse via e-mail.
Den nye deltager bekræfter via e-mail, at vedkommende accepterer alle betingelser i aftalen.
Bemærk:
Alle ekstra omkostninger i forbindelse med udskiftningen – fx hvis et barn erstattes af en voksen, hvilket øger den samlede rejsepris, eller hvis der er udgifter til nye flybilletter, overnatning eller aktiviteter – vil blive videreført til dig.
Derudover vil du blive opkrævet et administrativt gebyr på $250 eller €250 pr. udskiftet deltager.
Vi kan ikke godkende udskiftning af en deltager senere end 7 dage før afrejse. Anmodninger efter denne frist vil blive behandlet som en afbestilling og være underlagt afbestillingsgebyrer som beskrevet i afsnit 5.3.1.
Selvom det er usandsynligt, at vi bliver nødt til at foretage ændringer i din rejse, forbeholder vi os retten til at gøre dette på ethvert tidspunkt. De fleste ændringer er mindre, og vi vil informere dig skriftligt så tidligt som muligt. Hvis en væsentlig ændring er nødvendig – såsom en betydelig ændring af dine fly, alle overnatningssteder eller alle aktiviteter (og så længe det ikke skyldes force majeure eller ændringer i flyselskabets tidsplaner) – vil Tanzania Specialist gøre alt, hvad der med rimelighed kan forventes, for at sikre samme kvalitet og en sammenlignelig oplevelse i rejseprogrammet. Hvis væsentlige ændringer forringer kvaliteten eller værdien af rejseydelserne, vil TS give dig en rimelig frist til enten at acceptere ændringen, vælge en anden rejse, kræve en prisnedsættelse eller opsige aftalen om pakkerejsen og modtage fuld refusion. Uanset hvad er du ikke berettiget til yderligere kompensation.
Vi kan ikke tilbyde kompensation og kan ikke påtage os ansvar ud over de nævnte muligheder, hvis vi er nødt til at foretage en ændring eller aflysning som følge af uforudsete eller usædvanlige omstændigheder uden for vores kontrol, som vi ikke kunne have forhindret, selv med den største omhu. Ingen kompensation eller valgmuligheder vil være tilgængelige, hvis vi aflyser som følge af din manglende overholdelse af vores bookingbetingelser, eller hvis ændringen er mindre. En mindre ændring vil ikke have nogen væsentlig indflydelse på din bekræftede rejse baseret på de oplysninger, du modtog ved booking. Børn under 2 år er ikke berettiget til kompensation.
Bemærk venligst, at vi ikke kan holdes ansvarlige for skader, tab, udgifter eller andre omkostninger:
a) som opstår på baggrund af oplysninger, du har givet os i forbindelse med din booking, og som vi ikke med rimelighed kunne have forudset, og som du lider eller pådrager dig i tilfælde af, at vi misligholder vores kontrakt med dig,
b) som ikke er resultatet af nogen kontraktbrud eller anden fejl fra vores side eller fra vores ansatte eller leverandører.
Derudover kan vi ikke påtage os ansvar for beløb, der vedrører erhvervsmæssige tab.
Rejsende skal være dækket af en tilstrækkelig og omfattende rejse- og sygeforsikring under hele rejsen – både for dem selv og eventuelle pårørende eller rejsefæller. Forsikringen skal som minimum dække medicinske udgifter samt eventuel hjemtransport. Det anbefales desuden at tegne forsikring for følgende: afbestilling eller afbrydelse af rejsen, nødevakuering (f.eks. ved brug af “flying doctors”) samt skade, tyveri eller tab af personlige ejendele, penge og værdigenstande.
Hvis du eller nogen i din rejsegruppe har en helbredsmæssig udfordring eller et handicap, som kan have indflydelse på jeres rejse, bedes du informere os, inden du bekræfter din booking, så vi kan vurdere, om de valgte rejsearrangementer er egnede. Under alle omstændigheder skal du give os fyldestgørende oplysninger skriftligt på bookingtidspunktet. Hvis vi med rimelighed vurderer, at vi ikke har mulighed for at imødekomme den rejsendes særlige behov, forbeholder vi os retten til at afvise bookingen – eller at annullere den, hvis vi først bliver bekendt med forholdet efterfølgende.
Det er den rejsendes eget ansvar at sikre, at pas og visa er gyldige for de lande, der besøges. Det er ligeledes den rejsendes ansvar at undersøge, om der kræves dokumentation for vaccinationer ved indrejse i destinationen.
Vi anbefaler, at du kontakter immigrationsmyndighederne eller den relevante ambassade for at få opdateret information om regler vedrørende pas, visa og vaccinationer inden afrejse. Tanzania Specialist kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle problemer, en rejsende måtte opleve som følge af manglende eller ukorrekte rejsedokumenter – eller for omkostninger forbundet med at anskaffe dem.
Vi fremsender alle relevante vouchers (hvor det er aktuelt), samt indenrigs flybilletter, i perioden mellem to uger og tre dage før afrejse.
Transport med fly og skib, både internationalt og indenrigs, er underlagt transportørens egne vilkår og betingelser samt internationale konventioner. Tanzania Specialist påtager sig intet ansvar for kompensation i tilfælde af aflysninger, strejker, ændringer i tidsplaner, omdirigeringer, tekniske problemer uden relation til os, bortkommet eller forsinket bagage, omkostninger ved ombooking, mistet indkvartering eller forsinkelser som følge af transportørens operationelle beslutninger – selv hvis vi har foretaget billetbookingen. Vi vil dog altid gøre vores bedste for at sikre, at den bookede rejse kan gennemføres på bedst mulige vis.
Indenrigstransport med fly og skib kan være genstand for ændringer i tidstabellen. Hvis der sker ændringer, vil den rejsende blive informeret så tidligt som muligt, og alle nødvendige tiltag vil blive gjort for at sikre, at rejseprogrammet forløber som planlagt.
Tanzania Specialists ansvar for skader, som du måtte lide, er begrænset til tre gange rejsens samlede pris. Vi er ikke ansvarlige for manglende opfyldelse af en forpligtelse, hvis dette skyldes dig selv, er en konsekvens af uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, eller skyldes en tredjepart, som ikke er involveret af os i udførelsen af rejseservicen.
Indenrigsflyvninger i Tanzania udføres af lokale luftfartsselskaber, som er behørigt licenserede og reguleret af Tanzanias civile luftfartsmyndighed (TCAA). Dette sikrer overholdelse af de sikkerhedsstandarder, som er fastsat af den Internationale Civile Luftfartsorganisation (ICAO). At visse tanzanianske flyselskaber optræder på EU’s luftfartssikkerhedsliste skyldes overordnede tilsynsudfordringer på regeringsniveau og afspejler ikke dokumenterede sikkerhedsproblemer eller tekniske mangler hos de enkelte flyselskaber.
Du anerkender, at deltagelse i vores rejseprodukter indebærer iboende risici forbundet med vildmark, miljø, sundhed, transport og personlig sikkerhed, som du frivilligt påtager dig. Standarder for hygiejne, indkvartering, sundhedspleje, offentlig transport og vejforhold kan afvige betydeligt fra dem i dit hjemland eller din region. Sådanne risici kan omfatte – men er ikke begrænset til – møder med vilde dyr, naturbrande, ekstreme vejrforhold, ujævnt terræn, endemiske sygdomme (f.eks. malaria), sikkerhed i offentlig transport og tyveri.
Tanzania Specialist vil gøre rimelige anstrengelser for at give dig vejledning om vejrforhold, sikkerhedsovervejelser, fysiske udfordringer, sundhedskrav, lokale skikke samt gældende love og regler i de områder, der besøges.
Du forpligter dig til at tage alle rimelige forholdsregler for at sikre din personlige sikkerhed under rejsen, herunder korrekt brug af sikkerhedsudstyr som sikkerhedsseler, seler eller hjelme samt at følge skilte og instruktioner. Tanzania Specialist kan ikke holdes ansvarlig for skader som følge af, at du undlader at følge sikkerhedsanbefalinger eller instruktioner givet af TS eller vores tredjepartsleverandører.
12.1
TS påtager sig ansvaret for at sikre, at din ferie gennemføres som beskrevet før afrejse, og at de leverede ydelser lever op til en rimelig lokal standard. Bemærk, at vi ikke kan påtage os ansvar for ydelser, som ikke er en del af vores kontrakt. Dette omfatter eksempelvis tillægsydelser eller faciliteter, som dit hotel eller en anden leverandør måtte tilbyde dig, hvis disse ydelser eller faciliteter ikke er annonceret i vores brochure, og vi ikke har aftalt at arrangere dem.
12.2
Når vores brochure henviser til “andre aktiviteter og ydelser”, som ikke er en del af din kontrakt med TS, påtager vi os intet ansvar. Disse aktiviteter og ydelser udbydes og kontrolleres ikke af TS. De udgør ikke en del af din kontrakt med TS – heller ikke i tilfælde, hvor vi foreslår eller anbefaler bestemte operatører/centre/udflugter og hjælper dig med at booke sådanne aktiviteter eller ydelser på nogen måde. TS kan derfor ikke holdes ansvarlig i relation til disse eksterne aktiviteter og ydelser. Når vi foretager eller modtager bookinger for dig vedrørende sådanne aktiviteter eller ydelser, gør vi det udelukkende som bookingagent. Dette gælder, uanset om aktiviteten eller ydelsen er nævnt i vores brochure, på vores hjemmeside eller andetsteds. Din kontrakt for disse aktiviteter og ydelser er med den pågældende leverandør eller operatør. TS har intet ansvar for selve aktiviteten eller ydelsen, for handlinger eller undladelser begået af leverandøren, operatøren eller dennes ansatte, agenter eller andre personer med tilknytning til aktiviteten eller ydelsen. Hvis TS skulle blive fundet ansvarlig i forbindelse med en sådan aktivitet eller ydelse, eksempelvis i egenskab af bookingagent, er dette ansvar begrænset til prisen for den pågældende aktivitet eller udflugt. Vi begrænser eller udelukker dog ikke vores ansvar for dødsfald eller personskade som følge af vores forsømmelighed.
12.3
Vi vil gerne minde om, at infrastrukturen i udviklingslande ikke nødvendigvis er på samme niveau som i dit hjemland. Nogle indkvarteringssteder kan opleve lejlighedsvise strømafbrydelser eller vandmangel.
TS’ ansvar for skader, du måtte lide, er begrænset til tre gange rejsens pris. TS er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af en forpligtelse, hvis dette kan tilskrives dig selv, skyldes uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, eller er forårsaget af en tredjepart, der ikke er involveret af arrangøren i leveringen af rejseservicen.
12.4
Tanzania Specialist er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af en forpligtelse, hvis dette kan tilskrives dig som rejsende, er en følge af uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, skyldes en tredjepart, der ikke er engageret af rejsearrangøren i leveringen af rejseservicen, eller hvis afvigelsen ikke med rimelighed kunne være forudset eller undgået.
Hvis du oplever problemer under din ferie, bedes du straks give besked til den relevante serviceudbyder (såsom lejr-/hotelmanager eller aktivitetsarrangør), som vil gøre alt for at håndtere og løse situationen. Du vil også få kontaktoplysninger på din Customer Satisfaction Agent på destinationen, som kan assistere dig og hjælpe så vidt muligt – for eksempel ved at give information om lægehjælp, lokale myndigheder og konsulær bistand, hvis nødvendigt, samt ved at yde praktisk hjælp såsom at finde alternative rejsemuligheder.
Hvis problemet ikke kan løses på stedet, er det vigtigt, at du sender en fyldestgørende skriftlig beskrivelse af problemet til TS inden for 28 dage efter din hjemkomst. Undlader du dette, kan vi ikke påtage os noget ansvar (hvis der ellers ville være grundlag for det), da det ville fratage os muligheden for at undersøge og udbedre problemet.
Under hele rejsen skal du overholde alle gældende lokale love samt regler og bestemmelser fra turarrangører, transportudbydere og overnatningssteder.
I disse bookingbetingelser betyder force majeure enhver begivenhed, som vi eller leverandøren af den pågældende tjeneste ikke – selv med al rimelig omhu – kunne forudse eller undgå. Sådanne begivenheder omfatter, men er ikke begrænset til: krig, trussel om krig, borgerlige uroligheder, oprør, uro, strejker eller andre arbejdsnedlæggelser, faktisk eller truet terroraktivitet, natur- eller atomkatastrofer, brand, oversvømmelser, udbrud af epidemi eller pandemi, tekniske problemer med transport, aflysninger eller ændringer i planlagte flyvninger, lukning eller overbelastning af lufthavne eller havne, ugunstige forhold samt alle lignende begivenheder uden for vores kontrol.
I disse bookingbetingelser er en mindre ændring en ændring, der ikke har væsentlig betydning for din bekræftede ferie baseret på de oplysninger, du modtog ved booking.
Disse vilkår og betingelser er oprindeligt udarbejdet på engelsk. De kan være oversat til andre sprog. I tilfælde af uoverensstemmelser eller tvivl om betydningen af ord og/eller sætninger i den oversatte version, er det den engelske originaltekst, der er gældende og afgørende.
Din kontrakt er med Tanzania Specialist B.V. Vi henleder opmærksomheden på ovenstående vilkår og betingelser, som gælder for alle brochurer, korrespondance og bookinger foretaget hos os. Enhver kontrakt med TS er underlagt disse vilkår og betingelser, og ingen person , undtagen en direktør i TS, har bemyndigelse til at fravige dem. Ved at foretage en booking hos Tanzania Specialist betragtes det som accept af ovenstående vilkår og betingelser fra hovedbookeren og alle medlemmer af gruppen, før kontrakten mellem os træder i kraft.
Ved booking af en pakkerejse indgås der en pakkerejseaftale mellem dig og TS. Bookingbekræftelsen udgør kontrakten mellem dig og TS og fungerer som dokumentation for aftalens indhold og eksistens. Personer under 18 år har ikke ret til at foretage en booking.
Hollandsk lovgivning er gældende for aftaler, der er indgået, ændret eller suppleret på baggrund af disse vilkår og betingelser, medmindre andet følger af ufravigelige retsregler. Enhver tvist afgøres ved en hollandsk domstol, medmindre en anden domstol har kompetence i henhold til ufravigelige regler.